Internetmarketing is belangrijk omdat het aansluit bij de manier waarop consumenten aankoopbeslissingen nemen. Studies door analisten zoals Gartner geven aan dat steeds meer consumenten sociale media en onderzoek op mobiel internet gebruiken om voorlopig product- en prijsonderzoek uit te voeren voordat ze definitieve beslissingen nemen. Internetmarketing stelt u in staat om relaties op te bouwen met klanten en prospects door middel van regelmatige, goedkope gepersonaliseerde communicatie, die de verschuiving weerspiegelt van massamarketing.
Gemak van internetmarketing
Met internetmarketing kunt u de klok rond openstaan zonder u zorgen te hoeven maken over openingstijden van winkels of overuren voor personeel. Het aanbieden van uw producten op internet is ook handig voor klanten. Ze kunnen op elk moment door uw online winkel bladeren en bestellingen plaatsen wanneer het hen uitkomt.
Bereik van internet
Door op internet te adverteren, kunt u afstandsbarrières overwinnen. U kunt goederen in elk deel van het land verkopen zonder lokale verkooppunten op te zetten, waardoor uw doelmarkt groter wordt. U kunt ook een exportbedrijf opbouwen zonder een netwerk van distributeurs in verschillende landen te openen.
Als u echter internationaal wilt verkopen, moet u lokalisatiediensten gebruiken om ervoor te zorgen dat uw producten geschikt zijn voor lokale markten en voldoen aan de lokale bedrijfsvoorschriften. Lokalisatiediensten omvatten vertalingen en productaanpassingen om lokale marktverschillen weer te geven.
Zelf doen of uitbesteden?
Kies je er voor om zelf aan de slag te gaan met internet marketing of schakel je een internet marketing specialist in aan wie je dit uitbesteedt? Dit zijn belangrijke vragen die je jezelf moet stellen als je hiermee aan de slag wilt. Beide hebben zo zijn voor- en nadelen. Denk hier dus zeker goed over na!