Influencers gebruiken voor een marketingstrategie

Voor veel jongeren zijn ze haast niet meer weg te denken uit het digitale medialandschap: influencers. Dit zijn mensen die hun brood verdienen met sociale media; doordat zij een groot bereik hebben, kunnen zij een enorme doelgroep aanspreken, soms wel honderdduizenden mensen. Veel bedrijven maken hier gebruik van, door deze influencers hun producten te laten promoten, in de hoop dat volgers dit oppikken en klanten worden. Het is een marketingstrategie die pas recent is opgekomen, maar waarin tegenwoordig ontelbare bedrijven een kans zien. Deze nieuwe vorm van promotie, influencer marketing, wordt alleen maar populairder.

De voordelen van influencers

Influencers hebben een aantal voordelen waar veel traditionele marketingstrategieën op achterlopen. Hun primaire voordeel is dat zij vaak een vrij specifieke doelgroep hebben waar bepaalde typen bedrijven juist voor willen promoten. U kunt hierbij niet alleen maar denken aan jongeren of kinderen, maar er zijn ook influencers die als doelgroep bijvoorbeeld studenten, klusjesmensen, doe-het-zelvers en modeiconenen hebben. Als u een influencer vindt die goed aansluit bij de doelgroep die u wilt bereiken, kan deze influencer marketing vele malen effectiever dan reguliere marketing zijn, met de bijkomende voordelen van een gerichte promotie.

In contact komen met influencers

Maar, dit alles is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe komt men nou in hemelsnaam in contact met deze mensen? Het lijkt alsof zij, door de vele volgers die zij hebben, ver weg staan van normale mensen. U kunt dit natuurlijk zelf proberen te doen, maar hier kan al snel veel werk in gaan zitten. Er zijn ook professionals die dit voor u kunnen doen; zij staan in contact met meerdere bureau’s en individuele influencers, en kunnen zo snel in contact komen met de juiste doelgroep. Hierdoor worden veel mogelijke zorgen en problemen voor u weggehaald, maar kunt u wel makkelijk en snel gebruik maken van deze ontzettend aantrekkelijke bron van marketing.