Zakelijke administratie

Zakelijke administratieZakelijke administratie zo gepiept

Sinds ik een eigen bedrijf heb ben ik bezig met mijn zakelijke administratie omdat dit goed op orde moet blijven. Mijn broer had vroeger een bedrijf en is finaal de fout ingegaan omdat hij zijn zakelijke administratie niet goed bijhield. Dit was een grote les voor mij om dit wel zorgvuldig te doen sinds ik een eigen bedrijf heb.

Ik heb een vaste accountant waar ik zeker om de maand heen ga om mijn zakelijke administratie in te leveren. Samen met hem wordt alles netjes aan de belastingdienst overgedragen en zijn we bezig met het op orde houden van de administratie. Dit gaat altijd vrij vlot en makkelijk en daardoor is het een fluitje van een cent om dit te regelen. Vroeger was ik helemaal niet van de administratie, waardoor mijn moeder mij vaak moest helpen om alles weer te ordenen. Gelukkig is dit nu niet meer zo en heb ik het allemaal aardig onder controle.

Zakelijke administratie helpt mijn bedrijf groeien

Ik hoop nog veel meer te groeien in mijn eigen bedrijf, het gaat nu al aardig goed. Omdat ik door de zakelijke administratie zo goed op de hoogte ben van de actuele zaken, kan ik ook sneller inspringen op de huidige trends. Ik weet hoeveel geld ik te besteden heb en wanneer er iets een risicofactor is en wanneer niet. Soms komt mijn zwager langs om mij te helpen, dit vind ik altijd erg waardevol. Mijn zwager is een echte ondernemer en die weet ook goed wat er moet gebeuren op het gebied van mijn zaak. Zo groei ik mettertijd en dit houd ik ook goed bij. Wat ik vooral fijn vind is dat ik precies kan doen wat ik wil, hard werken, maar wel leuk hard werken. Ook de vrijheid die er bij komt kijken, bij een eigen bedrijf, doet mij erg goed. Zo kan ik zelf mijn uren indelen.