Flowbot als online middel in de bouwsector

De bouwsector is voor veel Nederlanders een ingewikkelde sector. Je hebt er veel verstand van, of juist helemaal niet. In deze branche zullen dus veel klantvragen ontstaan. Hierdoor kan een flowbot een zeer grote toegevoegde waarde hebben voor deze sector. Een mooi online hulpmiddel dus.

Toegevoegde waarde flowbot

Een flowbot stelt geen open vragen. De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. Wanneer de klant op ‘talk to support’ klikt, komen ze met customer support in contact. Als ze op ‘more information’ klikken, kun je ze middels het keuzemenu steeds meer informatie geven, of uiteindelijk met een salesmedewerker in contact brengen. Dit scheelt medewerkers ontzettend veel tijd, aangezien ze nu niet steeds klanten door hoeven te verbinden.

Een flowbot helpt de klant snel en simpel. Zo hoeven klanten minder lang te wachten.

Wanneer klanten in een fysieke bouwwinkel lopen zijn ze gewend om snel geholpen te worden bij vragen. Tegenwoordig verwachten klanten dit ook als ze online winkelen. Een reactie op de e-mail duurt voor klanten vaak al te lang. Hiervoor is de flowbot dus een geweldige toevoeging voor de online klantbeleving. De klant heeft nu namelijk direct een antwoord op de vraag zonder lang te hoeven wachten. Wanneer de  flowbot de vraag voor de tweede keer niet goed begrijpt kan ervoor gekozen worden om over te schakelen naar een live-chat, of om de contactgegevens achter te laten zodat het bedrijf later contact opneemt met de klant. De stap is nu in ieder geval een stuk kleiner om  de contactgegevens achter te laten aangezien de klant het eerste contact al heeft gelegd met de flowbot.